نخستین پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد با موضوع نقش رسانه های جمعی در ترویج و توسعه فرهنگ وقف در بین مردم تهران در دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دفاع شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، پایان نامه علی شیرین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی با موضوع نقش رسانه های جمعی در توسعه و ترویج فرهنگ وقف در بین مردم تهران به عنوان نخستین پایان نامه در این عرصه با راهنمایی دکتر صدیقه ببران و مشاورت دکتر محمد رضا رسولی و داوری دکتر سید محمد دادگران در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی دفاع شد.
 
این پایان نامه که در بیش از 140 صفحه تهیه وتألیف شده است، با استفاده از روش پیمایشی و از طریق پرسشنامه به سراغ 85 نفر از واقفان سال 92 تهران رفته که در این سال مبادرت به ثبت وقف کرده اند. در این پیمایش بیش از 19 سوال در زمینه مسئله و فرضیه های این پایان نامه با واقفان مطرح و یافته های تحلیلی و توصیفی آن در قالب بیش از 19 جدول و نمودار بررسی و تبیین شده است.
 
براساس این گزارش در این پایان نامه چهار فرضیه ارتباط بین نقش برنامه های رسانه در حوزه وقف و افزایش وقف های جدید، ارتباط معنادار بین عدم اقبال مردم بر وقف و کم کاری رسانه، ارتباط بین نقش رسانه ها در افزایش آگاهی مردم با نیات وقف های جدید و ارتباط معنادار بین برنامه های رسانه ای و ترویج فرهنگ وقف به اثبات رسیده است.
 
همچنین در پایان این پژوهش بیش از دهها پیشنهاد به منظور تقویت فرآیند تعامل و ارتباطات وقف و رسانه ها مطرح شده است که می توان به تأسیس خبرگزاری وقف، برگزاری جشنواره وقف و رسانه و طرح مباحث وقف در کتب درسی و دانشگاهی و... اشاره کرد.
/2759/